--.--.-- *--

スポンサーサイト

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。
--:--EDIT

2011.02.22 *Tue

Class balance based on PTR Testing

メリットを考えて、それがなければ人は動きにくいと思うsynakoです、こんにちは。

Patch後のHotfix祭で、Class Balanceの再調整が再三行われています。

PTRでそれなりの期間テストされた結果で調整されているはずなのに、なぜこんなに何度も・・・

と憤りつつ、自分のPTRへの対応を省みれば、今回のBlue Postにも納得。

元記事はMMO-Champよりこちら。

Class balance based on PTR Testing

Originally Posted by Blizzard Entertainment
Class balance based on PTR Testing
The PTR does not exist solely for balance feedback. They provide crash reports, bug reports, having the patches simply live on a test environment with people actively playing helps us catch a great number of issues that no one would even need post about. Beyond that though the bug reports that are posted are extremely helpful, and overall the PTRs lead without a doubt to a more stable patch than it would have been were there no public test.

In direct answer to what you're referring, unless there's new content, the number of people on the PTR is really pretty low. Too low to pull reliable metrics to base balance changes on. Unless there's new content to drive people to the PTR there generally just isn't a sample size. Which is fine, because we can make changes after the PTR once the patch hits the live realms. Issuing hotfixes after a patch is by no means something new. We've used hotfixes for quite a long time, but since Cataclysm and the new community site, hotfix changes are front page news through the blogs. Which is awesome. Before we were throwing out pretty much the same amount of hotfixes we were after 4.0.6. Difference being we didn't have a great way to tell anyone about them. So now hotfixes are very visible and it makes it seem like we're going crazy with them, when really it's just increased transparency into the changes we're making.

Going back to your question, the PTR does many great things for the patches, and it should be expected that we're not going to make balance changes based on forum posts alone. The designers don't believe their own play experience is reason enough to make balance changes, although it can be one part of the puzzle, and the same goes for us reading about yours. (
Source)


まぁ、Blue Postにあるように、PTRを利用してくれる人がとても少ないのが元凶になってるとは思います。
PTRに目新しい変更が無いときは人が少ない。

ただ、なぜ利用する人が少なくなったかを考えてみると・・・

私個人としては、情報提供サイトが充実してて、PTRの変更はその辺で逐一読むことができるようになり、PTRに行って色々試す必要がなくなった、というのが最たる理由。
(ただ、Hotfixが可視化されているから多いように感じるだけで、実際の数はそう変わってないそうです。)

そんなわけで「Guildで次のRaid Zoneを見ておきたいからみんなで行こうぜ」と誘われでもしない限り行かなくなった。

多分私と似たような理由でPTRから足が遠のいた人も結構多いはず。

もちろん、それ以外の理由で行かない、元々行く気のなかった人達も大勢いるわけで・・・

必要なデータが取りきれず、Patch後は再調整祭が来るのが当たり前になってしまい・・・

どうせPatch後しばらくは再調整期間と割り切られ、PTRに行く人が更に減り・・・

と妄想は進み、まさに悪循環に見えてしょうがないw


もう、文句なんて言えない・・・

がんばれBliz!


<追記というか編集したとこ>
Igis先生からの情報を元に、本文中に太字で訂正・加筆、Thx info!
タイトルが誤解を生みそうだったので変更。
当初「悪循環」と書いたのは、私の主観によるものなので、そう見えるように一部加筆・修正。
15:08CM(0)TB(0)EDIT

COMMENT

Comment Form


秘密にする
 

TRACKBACK

TrackBack List



プロフィール

synako

Author:synako
World of Warcraft
Proudmoore/Ally
Guild:Divine Wind
Babysynaps(Rog)
Babysynako(DK)
Babygilfy(Hnt)
Babyegg(Shm)
Babybaby(Pal)
Babybabe(Mag)
Babymoussy(Pri)
Babyvivian(Wlk)
Babymcbee(War)
Babyciuciu(Dru)



最新記事



最新コメント



月別アーカイブ



カテゴリ



リンク

このブログをリンクに追加する



検索フォーム



RSSリンクの表示



ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる



QRコード

QR



FC2カウンター



Copyright © 品子って・・・ All Rights Reserved.
テンプレート配布者: サリイ  素材:Bee   ・・・ 
上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。